Sunday 29 October 2017

Awas Air Kelapa, Madu dan Grapefruit!

Salam,

Aku menulis tengah-tengah malam sebab aku sedang susah hati. Dah masuk dua hari Abang demam. Demam menggigil macam masa dia sakit hari itu. Ya Allah, ringankanlah sakit suamiku. Aku tak sanggup lihat dia sakit sebegitu. Aku tak sure kenapa dia tiba-tiba jatuh sakit sedangkan bila dia start ambil ubat tibi dan HAART, alhamdulilah dia semakin sihat.

Bila fikir-fikir balik, rupanya dia ada minum air kelapa. Aku dh syak air kelapa boleh melumpuhkan kesan ubat-ubatan yang kita tengah consume. Salah aku juga sebab tak menegah dia minum air kelapa. Menyesalnya ya Allah. Sekarang dia hanya bergantung dengan panadol untuk lawan demam. Aku harap esok lusa Abang pulih.

Semalam aku bertanya dengan ahli support group aku mengenai hal ini. Betul sangkaan aku. Memang kena elakkan untuk minum air kepala. Haihh. Katanya madu dengan limau gedang (grapefruit) pun tak boleh makan. Baru aku tahu. Huhu

Lepas ini aku akan lebih berhati-hati. Kena pantau Abang supaya tak terjadi lagi perkara macam ini. Korang doakan Abang pulih seperti biasa ya.

Love,
Zeera

No comments:

Post a Comment