Monday 18 December 2017

Alhamdulilah

Salam semua,

Lama betul aku tak menulis. Penat sangat lately. Busy dengan kerja. Balik pulak busy uruskan rumahtangga. Abang sekarang dah resign. Nak masuk sebulan la kalau ikutkan. Alhamdulilah lepas Abang keluar hospital hari tu dia dah makin sihat. Bersyukurnya ya Allah. So conclusionnya, memang Abang tiba² tak sihat sebab minum air kelapa. So buat teman², silalah berhati². Kalau tengah consume ubat, jangan minum air kelapa okay?

Buat masa sekarang ni, Abang tengah sibuk cari kerja baru. Last post aku kata nak berhijrah kan? Nampaknya mcm kena batalkan hasrat sebab aku beritahu boss pasal perancangan aku untuk berhijrah. Tapi boss aku pujuk supaya aku tak resign. Dia offer untuk aku jadi supervisor dan naikkan gaji aku lagi 700. Banyak tu. Kelabu mata sekejap. Haha.

Actually aku bukan sengaja nak reka cerita untuk pindah ke apa. Memang betul aku dgn Abang dh decide untuk pindah ke kampung. Lagi² dgn sakit Abang ni, aku rasa biar jauh sikit dari orang supaya terjaga aib Abang kalau jadi apa² ke. Tapi dgn keadaan Abang yg masih lagi belum kerja, aku rasa better aku ambil peluang ni. Betul tak?

Mungkin rezeki kami masih di KL. Atau mungkin kalau Abang dpt kerja di kampung, kitorg akan PJJ pulak. Boleh ke? Sepanjang kawin kami belum pernah tak tidur sekatil. Baru² ni je tu pon sebab Abang masuk hospital. Hari² jugaklah mata aku masuk habuk. Haha. Entahlah aku berserah atas rezeki yang diturunkan. Asalkan yg terbaik buat kami berdua alhamdulilah. 

Love,
Zeera

No comments:

Post a Comment